HAYAL ETTİĞİN GELECEĞE, DOĞRU YERDEN BAŞLAMAK…

Öğrenci koçluğu, akademik yaşamda başarı elde etmeye yönelik becerileri artırma amacıyla öğrenci ile koç arasında kurulan işbirliğidir.

 

 

Fi OKULLARI KOÇ

Nur TEZCAN Fi Koç'luğu anlatıyor.

Öğrenci ve Güven İlişkisi

Etik iklimin öğretmen ve öğrencilerin güven ve motivasyon düzeyleriyle ilişkisinin tespit edilmesini amaçlar. (Etik iklim: çalışanların algıları, çalışanlardan beklenen davranışlar ve yönetimin etik sorunlara bakış açısı gibi farklı durumları içermektedir.)

Bireysellik

Her öğrencinin farklı ve özel olduğunu bilir, ona göre çalışma hazırlar.

Aile içi iletişimin çocuklar üzerinde etkilerinin önemini bilir ve aile ile işbirliğiyle çalışır.

Disiplinlerarası Çalışma

21. yy becerilerini kazandırmayı amaçlar.

Geleneksel öğretim yöntemlerinden farklı olarak disiplinler arası yapılandırılmış, akademik gelişimi destekleyen ve öğrencinin edindiği bilgiyi diğer alanlara aktarabilecek analitik düşünme beceresi kazandırır.

Bloom’un tam öğrenme modelini benimser. Öğrenme sürecini tamamlamak için Fi Okullarının uygulamaya koyduğu ETP, RDS, Check-Up, KTT, ÜDS, FİDEV, FİKS, ZED, HBS’yi kullanır.

Koçluk Sözleşmesi

Bu sözleşme kapsamında Fi-Koç ve Öğrenci etik değerlere-gizliliğe özen göstereceğine;

Öğrenci, akademik gelişim sürecinde gerekli disiplini sağlayacağına, sorumluluklarını yerine getireceğine dair söz verir.

Fi OKULLARI KOÇ

Ahmet AKPINAR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci neden Fi-Koç’a ihtiyaç duyar

  • Destek ve motivasyon
  • Hedefe ulaşma ihtiyacı
  • Planlama desteği
  • Bilişsel farkındalık
  • Doğru yönlendirme
  • Yol haritası çizme
  • Kaygı ve stres yönetimi
  • Çözüm odaklı çalışma
  • Analiz ve sentez
  • Psiko-sosyal destek
  • Özgüven geliştirme
  • Öğrenciyi öğretim sürecinin merkezine getirme
  • İletişim becerilerini geliştirme
  • Öz disiplin kazandırma

Fi OKULLARI KOÇ

Yasemin BOZDEMİR

 

Fi-Koç Nasıl Çalışır- Neler Yapar?

 

A. Rehberlik ve Fi-Koç İşbirliği

Rehberlik servisi öğrenci tanıma çalışması yapar.

Rehberlik servisi ile ortak toplantı yaparak Fi-Koç ‘un iletişim becerileri ve öğrencinin uyum sağlaması ile ilgili Fi-Koç öğrenci eşleştirmesi yapılır.

Soru sorma stratejisi ile öğrencinin bireysel farklılıkları keşfedilir.

Öğrencinin akademik durumunun analizi, rehberlik servisi ile ortak çalışma ile yapılır.

 

B. Fi-Koç’un Öğrenciyi Tanıması

Öğrenciye bilişsel farkındalık yaratır, öğrencinin bakış açısını geliştirerek derinlemesine düşünmesini sağlar ve potansiyelini ortaya çıkarır.

Bağlamsal karar verme becerisi oluşturarak geleceğe yönelik hayal kurması beklenir.

SWOT Analizi aracılığı ile öğrencinin zayıf ve güçlü yönlerini fark eder.

 

C. Fi-Koç Yol Haritası Oluşturur

Mesleki ilgi envanteri aracılığı ile yetenek ve ilgi ilişkisi rehberlik servisi ile birlikte kurulur.

Bulunduğu yer ile olmak istediği yer arasında bireysel özellikler gözetilerek bir yol haritası oluşturulur.

Öğrenciye performans artırmaya yönelik sorumluluklar verilerek, destek ve motivasyonla cesaretlendirilir.

D. Fi-Koç Geleceği İnşa Etme Sürecine Başlar

Geleceği planlama sürecinde gizlilik ve etik kurallar çerçevesinde ebeveyn iş birliği yaparak şimdi ve gelecek odaklı çalışmalar yapar.

Tüm bu aşamalar gerçekleştikten sonra akademik gelişim envanterleri kullanılarak, öğrenci öğretim sürecinin odak noktasına getirilir ve istenilen hedefe ulaştırılır.