NEDEN YURTDIŞINDA ÜNİVERSİTE ?

Türkiye'deki maliyetlerle yurtdışında eğitim

Üniversite eğitiminize, yurtdışında popüler şehirlerde, YÖK’ün denklik verdiği iyi üniversitelerde ve geniş imkanları olan kampüslerde başlayabilirsiniz. Hem de Türkiye’deki eğitim ve yaşam maliyetleri ile…

Yabancı dil öğrenimi

Yurtdışındaki üniversitelerde eğitim dilinin İngilizce olmasının yanı sıra öğrenciler kendi sınıfları ve kampüslerinde de diğer öğrenci ve öğretim görevlileriyle İngilizce iletişim kurmak zorundadır.

Üniversiteyi kazanma veya başlama kolaylığı

Üniversite sınav başarı şartı aranmadığı için yurtdışında kaliteli bir üniversitede istenilen bölümde eğitime başlamak çok kolaydır. İşletmeden mühendisliğe, tıptan hukuka kadar geniş bir yelpazede dilediğiniz bölümde okumak ve dünyaca tanınan bir diploma sahibi olmak sizin elinizde.

Diploma prestiji ve getirisi

Öğrenci, yurtdışında YÖK denkliği olan bir üniversiteden mezun olduğunda hem Türkiye’de hem de Avrupa Birliği üyesi olan istediği ülkede çalışabilir.

YURTDIŞINDA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİNİN TÜRKİYE’YE GÖRE ARTILARI

Size, bir insanın geleceğini belirleyen en önemli dönem olan üniversite eğitimi süreciyle ilgili doğru kararlar vermenize çok yardımcı olacak bir değerlendirme tablosu sunuyoruz.

Bu tabloda “Türkiye’de üniversite giriş sınavlarında istenilen başarıya ulaşılamadı diye, sırf üniversite eğitimi almış olmak için Türkiye’de sıradan bir üniversitede istenilmeyen bir bölümde okumak” ile “Üniversite sınav stresi ile uğraşmadan, yurtdışındaki YÖK denkliği olan kaliteli üniversitelerde istenilen bölümde okuma”yı pek çok kriter açısından değerlendirdik. Aşağıda bu inanılmaz farkları bulacaksınız:

Kriter: Üniversiteyi kazanma veya başlama kolaylığı

Sıradan bir üniversite

Türkiye’deki üniversite giriş sınavlarında, istenilen üniversiteyi ve bölümü kazanmak zor olduğu için istenmeyen bir üniversite ve bölümde okunulacak demektir.

Yurtdışında bir üniversite

Üniversite sınav başarı şartı aranmadığı için yurtdışında kaliteli bir üniversitede istenilen bölümde eğitime başlamak çok kolaydır.

Kriter: Eğitim sürecinde başarılı olma

Sıradan bir üniversite

Öğrenci, istemediği bölüm ve üniversitede okuduğu için derslerinde başarı göstermesi zordur.

Yurtdışında bir üniversite

Öğrenci, kendisinin belirlediği bir üniversitede beğenerek
seçtiği bölümde eğitim aldığı için başarılı olması kolaydır.

Kriter: Eğitimi alınan meslekte başarılı olma

Sıradan bir üniversite

Öğrenci; istemediği bir mesleğin eğitimini aldığı ve arzu etmediği bir meslek sahibi olduğu için, mezuniyet sonrası iş hayatında başarılı olma ihtimali düşüktür. 25-30 yıllık iş hayatı sürecini mutlu geçirme ihtimali de düşüktür. Bu, insanın yaşamını mutsuz ve başarısız geçirmesi anlamına gelir

Yurtdışında bir üniversite

Öğrenci; severek yapacağı bir mesleğin eğitimini aldığıiçin büyük ihtimalle hem mesleğinde başarılı olacak hem de iş hayatını mutlu geçirecektir. Bu, kişinin yaşamının her alanına mutluluk ve başarı getirecektir. Bu mutluluk tek kişi ile sınırlı kalmayacak ona bu eğitim imkanını sunma özverisinde bulunan ailesi için de gurur ve mutluluk kaynağı olacaktır.

Kriter: Yıllık toplam maliyet

Sıradan bir üniversite

Vakıf Üniversiteleri’nde, eğitim + konaklama + yemek + diğer harcamalar dahil toplam maliyet ortalama olarak 170.000/200.00 TL’dir. (Maliyet detayları için “Yıllık Maliyet Karşılaştırması” tablosuna bakınız.)

Yurtdışında bir üniversite

Ülkeden ülkeye farklılık göstermekle birlikte eğitim+konaklama+yemek+diğer harcamalar dahil yurtdışında okumanın toplam maliyeti 160.000 TL ile 200.000 TL arasında değişmektedir. (Maliyet detayları için ”Yıllık Maliyet Karşılaştırması” tablosuna bakınız.)

Kriter: Eğitim süresi

Sıradan bir üniversite

Lisans eğitimi süresi 4 yıldır. Yabancı dili yeterli olmayan öğrenciler için hazırlık eğitimi 1 yıldır.

Yurtdışında bir üniversite

Lisans eğitimi süresi büyük çoğunlukla 3 yıldır. Yabancı dili yeterli olmayan öğrenciler için hazırlık eğitimi 1 yıldır.

Kriter: 4 yıl sonunda elde edilenler

Sıradan bir üniversite

Sadece diploma: Türkiye’de öğrenci 4 yılın sonunda sadece bir diplomaya sahip olur. Dil eğitimi genellikle yetersiz verildiği ve pratik yapma imkanı bulunmadığı için iyi seviyede bir yabancı dile sahip olmak güçtür.

Yurtdışında bir üniversite

Diploma + Çok iyi derecede en az 1 yabancı dil + 1 yıllık iş tercübesi + 20-30 bin Euro kazanç: Eğitim süresi 3 yıl olduğu için üçüncü yılın sonunda diplomasını alan öğrenci dördüncü yılını bir işte çalışıp, hem iş tecrübesi edinerek hem de 20-30 bin Euro kazanarak geçirir. Böylelikle 3 yıl boyunca harcamış olduğu eğitim giderlerinin büyük bir kısmını geri kazanmış olur. Hem eğitim süresince hem de iş hayatında kullandığı yabancı dili de mükemmel hale gelir.

Kriter: Diploma prestiji ve getirisi

Sıradan bir üniversite

Türkiye’deki sıradan bir üniversiteden alınan diplomanın iş dünyasında bir prestiji yoktur. Yüzbinlerce üniversiteli işsizin bulunduğu ülkemizde herhangi bir açıdan tercih sebebi oluşturmaz. İlerleyen iş yaşamında kariyer planına herhangi bir etkisi olmaz, kişinin meslek hayatında yükselmesine katkı sağlamaz.

Yurtdışında bir üniversite

Öğrenci, yurtdışında YÖK denkliği olan bir üniversiteden mezun olduğunda hem Türkiye’de hem de Avrupa Birliği üyesi olan istediği ülkede çalışabilir. Ayrıca pek çok üniversitenin verdiği diploma Amerika, Kanada, Avustralya tarafından da tanınmaktadır.

Kriter: Yabancı dil öğrenimi

Sıradan bir üniversite

Öğrenci, Türkiye’de yabancı dilin gramerini, dil yapısını iyi öğrense de pratik imkanı yoktur. Dolayısı ile öğrenci mezun olduğunda iyi seviyede bir yabancı dile sahip olabilme ihtimali düşüktür.

Yurtdışında bir üniversite

Yurtdışındaki üniversitelerde eğitim dilinin İngilizce olmasının yanı sıra öğrenciler kendi sınıfları ve kampüslerinde de diğer öğrenci ve öğretim görevlileriyle İngilizce iletişim kurmak zorundadır. Ayrıca öğrenci yurtdışında, İngilizce dışında yaşadığı ülkenin dilini de zaman içinde farketmeden öğrenir.

Kriter: Kazandırdığı vizyon ve kişisel gelişime katkısı

Sıradan bir üniversite

Öğrencinin üniversite eğitimi sırasında kazanacağı vizyon ve kişisel gelişim kesinlikle okuduğu bölümden kaynaklanmaz, aksine tamamen hızlı gelişim çağında bir genç olarak 4-5 yılını geçirdiği kampüs ve kampüsün bulunduğu şehirden kaynaklanır. Aynı bölümü okusalar bile üniversite eğitimini İstanbul’un merkezinde alan bir öğrenci ile Anadolu’da bir kasabada alan bir öğrencinin veya İstanbul’un çok dışında Beylikdüzü, Kurtköy gibi yerlerde eğitim alan bir öğrencinin vizyon ve kişisel gelişim anlamında kazandıkları arasında dağlar kadar fark vardır. Şehircilik, kültür, sanat, spor, tarih, ulaşım ve diğer çeşitli hizmetler açısından kötü yaşam standartları sunan bir kampüs ve bir şehir, öğrencinin vizyonu ve kişisel gelişimine bir katkı sağlamamakla birlikte öğrencide ciddi manada özgüven kaybına neden olur.

Yurtdışında bir üniversite

Öğrencinin gelişim çağının en önemli 4-5 yılını geçirdiği kampüs ve şehir öğrenciye sunabildikleriyle öğrenciyi ciddi manada şekillendirir. Şehircilik, kültür, sanat, spor, tarih, ulaşım ve diğer çeşitli hizmetler açısından yüksek yaşam standartları sunan bir kampüs ve bir şehir kişiye sınırsız kazanımlar sağlar. Yurtdışında, köklü üniversitelerin modern kampüslerinde eğitim alırken aynı zamanda gelişmiş ülke standartlarındaki şehirlerde yaşayan öğrenci, kişisel gelişim açısından sınırsız kazanımlar elde eder, geniş bir vizyona sahip olur ve kültürel-sanatsal ve sportif imkanlardan faydalanarak kendini her açıdan geliştirme fırsatı bulur.

Kriter: Global dünyanın rekabetçi şartlarına uyumlu birey olarak yetişme

Sıradan bir üniversite

Türkiye’de geçmişi 3-5 yılı bile bulmayan, kurumsallaşmamış sıradan bir üniversitede verilen eğitimin ve sunulan imkanların yetersizliği; öğrencinin globalleşen ve hızla değişip gelişen dünyayı algılayabilmesini ve rekabetçi şartlarına uyum sağlamasını zorlaştırmaktadır.

Yurtdışında bir üniversite

Öğrenci yurtdışında en az 50 yıl geçmişi olan, kurumsal kimliği oturmuş, eğitim kalitesi tescillenmiş, mezunları iş yaşamlarındaki başarılarından dolayı Nobel gibi çeşitli ödüllere layık görülmüş üniversitelerden mezun olur. Ayrıca öğrencinin bu enternasyonel ortamda 3-5 yıl boyunca çeşitli ülkelerden yüzlerce öğrenciyle arkadaşlık edip farklı kültürler tanıması, dünyanın değişik ülkeleri hakkında bilgi edinmesi büyük bir ayrıcalıktır..

Kriter: Mezuniyet sonrası iş bulma kolaylığı

Sıradan bir üniversite

Bilindiği üzere yüzbinlerce işsizin olduğu ülkemizde son 1-2 yıldır iş alımlarında üniversite mezunu olmak bir artı değer ifade etmemektedir. Şirketler işe alımlarda gazetelerin İnsan Kaynakları eklerinde sıkça görüldüğü üzere öğrencilerin belirli üniversitelerin (Boğaziçi, Sabancı, Bilkent, Koç, ODTÜ gibi) mezunu olmasını şart koşmaktadır. Dolayısı ile sıradan bir üniversiteden mezun bir öğrenci için almış olduğu diploma, iş bulmak ya da daha iyi bir iş bulmak için bir değer ifade etmez.

Yurtdışında bir üniversite

Yurtdışında YÖK denkliği olan bir üniversiteden mezun olan öğrencinin diploması Amerika, Kanada ve İngiltere’nin yanı sıra tüm Avrupa Birliği üyesi ülkelerde de tanınır. Öğrenci hem Türkiye’de hem de tüm bu ülkelerde kamu sektöründe veya global şirketlerde rahatlıkla iş bulabilir. Öğrencinin Lisans eğitimi aldığı ülke, eğitim kalitesi, iyi derecede bildiği yabancı dil(ler) işe alımlarda tercih edilmesini sağlar. Kısaca, yurtdışında bir üniversiteden mezun öğrencinin iş bulması veya isteyip başvurduğu bir işe kabul edilmesi Türkiye veya Kıbrıs’ta okuyan bir öğrenciye göre oldukça kolaydır.

POPÜLER ÜLKELER

 

            ALMANYA                             AMERİKA                          İ  NGİLTERE                          KANADA                            MACARİSTAN                      POLANYA