Fi kolejinde her öğrenci bir birey olarak değerlendirilir. Her bireyin öğrenmeye gösterdiği istek, kararlılık ve direnç farklıdır. Nitelikli öğretim ile her öğrencinin gereksinimine göre düzenleme yapılır, bireysel kazanımlar koç öğretmen tarafından şekillendirilir ve öğretim uygulamaları ile tam öğrenme fırsatı sağlanmış olur.
9 ve 10. Sınıflarda
Öğretmenin rehber, öğrencinin aktif konumda olduğu 9 ve 10. Sınıflarımızda; 21. yy beklentilerini karşılayacak farklı teknik ve uygulamalar kullanılır. Ders içeriği ve öğrenci ihtiyacına göre şekillenen uygulamalar ile öğrencinin lateral düşünce becerisi geliştirilir. Düzenli yapılan HBS-ÖDEV, CHECK-UP, KDS, Branş Bazlı KTT, Açık Uçlu Sınavlar ile lateral düşünce becerisine ek olarak öğrencilerde analiz yapma, problem çözme yeteneklerinin açığa çıkması sağlanır ve alan bazlı eğitime alt yapı oluşturulur. Bireysel koçluk sistemiyle öğrencilere düzenli ders çalışma alışkanlığı kazandırılır ve sorumluluk bilincinin oluşması için çalışmalar yapılır.
11 ve 12. Sınıflarda
Müfredat dersleri ve üniversite hazırlık sürecinin entegre edildiği 11-12. Sınıflarımızda yoğun ders programı Kafes, ÖTS (Ödev Takip Sistemi), ETP, RDS, ZED, KOD (Kazanım Odaklı Ders), KDS, Branş Bazlı KTT, Prova Sınavlar gibi uygulamalarla desteklenir. Sınava hazırlık öğrencilerimizin 9. Ve 10. sınıfta edindiği çok yönlü düşünme becerilerini kullanması için Speed Sınavları uygulanır ve edinilen kazanımların dinamik kalması sağlanır. Bireysel koç takibi ile kişiye özel program hazırlanır, eksik kısımlar belirlenir ve öğrencinin odak noktasını kaybetmeden planlı bir çalışma yürütmesi sağlanmış olur.